tirsdag 27. januar 2009

Tut&kjør: kineserne har kommet til Dhaka!

Søndag kom Tone Helene og Åshild med China Eastern fra Beijing, og jeg og min ikke-engelsktalende leiesjåfør møtte de på Zia Intern. Airport noen timer etter at flyet hadde landa...Tror det var 6 flights som kom på en gang, så det var et sykt kaos, og ingen blondiner å se...fant de til slutt da.

Så Asia-vante som disse jentene er, er ikke Dhakas mylder av folk og tut&kjør så veldig nytt, men likevel en stor overgang å komme fra -10 grader + bitende vind, til et ekstremt fuktig og varmt Dhaka. Vi har vært ganske heldig med været til nå, men de siste 2-3 dagene har det vært innmari klamt.

Så jeg har fått leke litt turist nå da, til en forandring, og det er veldig kjekt å bare henge rundt med TH og Åshild på diverse Lonely Planet-anbefalinger i byen. Og ta bilde av turistene som tar bilde av "de innfødte"...(c;

Neste punkt på tapeten er å få igang mitt nye prosjekt: "Rickshaw dating"! Kan bli vanskelig...det foregår i det skjulte, og det spørs om jeg får noen til å stille opp (selv om jeg selvfølgelig vil anonymisere personene så godt som mulig). Vi får se...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar