lørdag 14. februar 2009

VÅRFEST!!!

(NB: internett har vært borte et par døgn, dette er gårsdagens hendelser...)

Var oppe kl 06 i dag for å få i meg litt havregrøt før jeg og Tushik tok en rickshaw til Dhaka University dep. of Art hvor årets mest fargerike (?) festival tok sted. Våren er på vei, og det må feires selvfølgelig! Området var stappa fullt av små og store jenter ikledd nydelige sarier, blomster i håret og masse sminke. Jeg følte meg som en falma gardin i forhold...he,he...fikk ikke tid til å ta på maskara engang i dagmorres.






Det var også ganske mange fotografer og tv-stasjoner som dekka eventen, og jeg (og de andre bleike kidsa) ble spurt flere ganger om å stille opp på tv-intervju. Jeg takka nei – liker meg mye bedre bak kamera enn foran, men Marius i klassen (han er som tatt rett ut ifra en Ivo Caprino film) var sporty nok til å stille opp, både en og to ganger.


Jeg hadde nok med alle de som fotograferte meg, både snikfoto med mobilen og de som spurte høflig om de fikk lov.
Vi fikk påmalt diverse fargepulver i ansiktet, men jeg vet ikke om det hjalp på de trøtte trynene våre...


Anette i kjempehumør: "Yes, jeg er en vandrene fargepalett!"


I kveld skal jeg presentere reportasjen min for en fullsatt sal. Jada, det går som det går. Har laga en soundslides, dvs. musikk til bildene, og da blir det litt mer stemningsfullt. Skal bli interessant å høre hva slags kritikk jeg får. Skal si ifra.
Planen fremover er å få gjort mest mulig før vi reiser om en uke...EN UKE!!! Mange hadde planer om å dra på ”ferie” den siste uka etter innlevering, men siden presentasjonen er obligatorisk – både i dag og lørdag, blir friuka bare 5 dager. Orker ikke dra på noe skrangletog eller dødsfellebuss i 7-10 timer hver vei bare for å få to-tre dager i paradis. Tenkte meg til øya St. Martin helt i sørøst, mot Myanmar/Thailand....men nå har jeg kjøpt meg metervis med silkestoff og ymse! Vil prøve å få sydd meg noen unike kjoler. Passformen vil vise seg. Vanligste klesdrakten for kvinner i dette landet er jo å drapere et langt stoffstykke rundt seg: Sari. Eller Shalwar Kamiz; tredelt drakt med baggy bukser, lang skjorte som dekker rumpa og et sjal over skuldrene. Har et par stykker av de allerede. Veldig behagelig å gå med, men det spørs om det blir brukt så mye hjemme...Kan ta meg en rusletur på Grønland, kanskje.

Bulbul - bubble!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar