lørdag 31. januar 2009

Elvebåtcruise by night

I går kveld gikk vi om bord på en av Dhakas mange elvebåter sammen med 150 deltagere på Chobi Mela. Jeg, Cathrine og Anette hadde skaffet oss sari for anledningen, og hvis ikke vi hadde overdose av oppmerksomhet fra før, fikk vi det iallefall på denne turen! Fotografer på fest på fotofestival = fryktelig mange kameraer! Jeg har aldri blitt fotografert så mye i mitt liv i løpet av 12 timer. Og videofilma. Helt grusomt.(c; Så jeg gjemte meg under et teppe tilslutt.

Og jeg sov faktisk noen timer på gulvet på 2.dekk sammen med alle de som IKKE fikk sovesuite på 3.dekk...dvs alle bengalerne og studentene. Men vi fikk masse mat, live musikk, gode samtaler og en fantastisk opplevelse med soloppgang imens vi dro oppover elva, tilbake til Dhaka om morgene...



I morgen starter jeg på en ny workshop med iransk-franske Isabelle Eshraghi som skal fokusere på "arbeidende kvinner i Dhaka". Jeg har en idè om hva jeg vil jobbe med, men jeg skal sjekke det ut før jeg røper det her...
Ellers har jeg starta på forkjølelse nr 2, men jeg er fullstendig oppegående!
Her etter vi kom hjem fra elvecruiset - så overtrøtt at jeg ikke visste mitt eget beste, så da alle andre sov ut, satt jeg og dilla på Mac'en i sola i hagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar